niedziela, 11 marca 2018

zapach

Sytuacja jest taka - w jednej łazience skądś strasznie śmierdzi. Pozostałe pomieszczenia (łazienka, kuchnia, pralnia) są ok, ale fakt, że ta problemowa łazieka ma swój oddzielny pion oraz akurat jest najbliżej szamba. Zapach i jego intensywność utrzymują się na w miarę stałym poziomie niezależnie od ilości szamba. Na razie łazienka jest nieużywana (ze względu na ten zapach), ale mimo to, wszystkie syfony są zawsze zalane wodą pomiary wentylacji mechanicznej . Jak można sprawdzić skąd się ten zapach wydobywa? Mam wrażenie, że z każdym dniem staje się coraz intensywniejszy, a ja też testerem perfum nie jestem i raczej nie jestem w stanie ustalić tego węchowo...
W łazience jest też kratka wentylacyjna - może być, że to ona zaciąga skądś smrodek? Mam szambo, ale jakoś przy klapach nie ma nigdzie grzybków odpowietrzających/napowietrzających, czy jakoś tak. Może być, że takowe jest wyprowadozne kominem obok tej kratki i powstaje gdzieś odwrotny ciąg? Ta kratka powinna wyciągać czy nawiewać powietrze? Ewentualnie, jak to wymusić, aby działała w dobrym kierunku? Wentylacja powinna powietrze wyciagac a nie wdmuchiwac.
Masz kratke w lzience.
1. Zaslon ja szczelnie i zobacz czy wtedy smierdzi.
2. Upewnij sie ze do lazienka dolatuje swierze powietrze: rozszczelnij okno, otworz nawiewniki itp. Wentylacja grawitacyjna zeby powietrze wyciagac musi je miec!
Jeśli łazienka jest nieużywana, to zacznij od wyeliminowania syfonów jako przyczyny. Jeśli to możliwe, to zdejmij syfony i korkami zatkaj rury, jeśli nie - zakorkuj odpływ i dla pewności zalej wodą (pamiętaj o otworze przelewowym! W wannie, jeśli jest, może on być trudny do zatkania, ale zawsze można zasłonić kawałkiem folii oklejonym wokół taśmą klejącą). Przestanie śmierdzieć - przyczyny szukaj w wentylacji pionu kanalizacyjnego, śmierdzi dalej - nieszczelność na instalacji bądź zaciąga smrodek wentylacją. To ostatnie można przetestować zatykając wentylację na jakiś czas.
PS: nie wiem, jak to jest zaprojektowane. Mam tylko ogólny projekt, ale w nim ani słowa o rozwiązaniach hydrauliczno-kanalizacyjnych, a spytać osobę która by to wiedziała nie jest możliwe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz